عنصر وبلاگ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

این بخش ۱ (از ۲) آموزش تحلیل پوسته مسطح است.

مدل‌سازی اولیه صفحه تخت (Plate) در Abaqus CAE

برای شروع تحلیل خمشی یک صفحه با استفاده از المان‌های شل (Shell Elements) در نرم‌افزار Abaqus CAE، باید مراحل مدل‌سازی اولیه را به دقت انجام داد.

۱. تنظیم مدل و فضای کاری

  1. نام‌گذاری مدل: ابتدا یک فایل جدید باز کرده و نام مدل را به “مدل خمشی صفحه” (Plate Bending Model) تغییر دهید.
  2. ایجاد قطعه (Part): یک قطعه جدید با نام “Plate” ایجاد می‌شود.
  3. فضای مدل‌سازی: فضای مدل‌سازی را به صورت سه‌بعدی (3D) و ویژگی پایه را شل (Shell) تنظیم می‌کنیم.

۲. ترسیم هندسه صفحه

هندسه صفحه در فضای دوبعدی ترسیم می‌شود:

  1. ترسیم هندسه: با استفاده از ابزار “Connected Lines” (خطوط متصل)، هندسه صفحه مطابق با ابعاد شماتیک ترسیم می‌شود. برای مثال، یک مستطیل با ابعاد ۶ متر در ۲ متر.
  2. تقسیم صفحه: صفحه را به دو بخش هندسی مساوی تقسیم می‌کنیم. این تقسیم‌بندی برای اعمال آسان‌تر بارهای متمرکز در مراحل بعدی تحلیل ضروری است.

۳. تعریف خواص ماده و مقطع

  1. تعریف ماده: خواص ماده فولاد شامل چگالی (۷۸۷۲ کیلوگرم بر متر مکعب)، مدول یانگ (۲۰۰E9 پاسکال) و نسبت پواسون (۰.۳) وارد می‌شود.
  2. تعریف مقطع شل: یک مقطع جدید با نام “Plate Section” ایجاد کرده و دسته آن را شل یکپارچه (Homogeneous Shell) انتخاب می‌کنیم.
    • ضخامت (Thickness): ضخامت صفحه را ۰.۱ متر (۱۰ سانتی‌متر) وارد می‌کنیم.
  3. اختصاص مقطع: این مقطع را به کل صفحه اختصاص می‌دهیم.

۴. مونتاژ و مراحل تحلیل

  1. مونتاژ: در ماژول Assembly، یک نمونه (Instance) از قطعه “Plate” ایجاد می‌کنیم.
  2. تعریف مراحل: در ماژول Step، یک مرحله تحلیل Static, General ایجاد کرده و تنظیمات بارگذاری غیرخطی هندسی (Nlgeom) را فعال می‌کنیم. این کار برای مشاهده رفتار غیرخطی و تغییر شکل‌های بزرگ ضروری است.

کلمات کلیدی

Abaqus CAE، المان شل، تحلیل خمشی، مدل‌سازی سه‌بعدی، صفحه تخت، ضخامت، Nlgeom

لینک منبع

برای مشاهده لینک باید از VPN استفاده نمایید و در سایت 3DEXPERIENCE ثبت نام نمایید

۲۱-شبیه‌سازی الگوی نقص کامپوزیت در حمل‌ونقل هوایی شهری با Abaqus | تحلیل پارامتری پیشرفته- شبیه سازان امیرکبیر و Parametric Composite Defect Template for Urban Air Mobility

فیلم اموزشی به همراه توضیحات-برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری، تولیدکنندگان خودروهای حمل و نقل هوایی شهری/پیشرفته (UAM/AAM) ملزم به انجام مطالعات تحمل خستگی و آسیب (F&DT) در مراحل طراحی، تولید و حین خدمت هستند.

۲۰-آموزش شبیه‌سازی ارتعاش ناشی از گرداب (VIV) در آباکوس – شبیه سازان امیرکبیر و Vortex Induced Vibration

فیلم اموزشی به همراه توضیحات- حل یک مسئله VIV سه‌بعدی عموماً نیازمند شبیه‌سازی عددی است و چالش‌های مدل‌سازی وجود دارد که برای انجام کارآمد این کار باید بر آنها غلبه کرد. کاربردهای معمول VIV معمولاً شامل سازه‌های نسبتاً بلند و باریک مانند لوله‌ها/بالابرها/کابل‌ها می‌شود. برای کنترل کارایی راه‌حل هنگام مش‌بندی دامنه سیال (FMK) و دامنه سازه (SYE) توجه دقیقی لازم است. ماهیت حل‌کننده سیال و حرکت مورد انتظار سازه مستلزم آن است که هرگونه تغییر شکل با «ریخت‌زایی مش» تطبیق داده شود، زیرا عناصر نمی‌توانند ایجاد یا از بین بروند و FMK شامل قابلیت‌هایی برای کمک به کنترل این فرآیند است.

۱۹-شعبده‌بازان روی تک‌چرخ‌ها – Abaqus/Explicit به طور خلاصه و Jugglers on Unicycles Abaqus Explicit in a Nutshell

گاهی اوقات حتی یک کد ضمنی قدرتمند مانند Abaqus/Standard برای مسائل غیرخطی دشوار شکست می‌خورد. در بسیاری از این موارد نادر، یک کد صریح مانند Abaqus/Explicit سلاح خوبی برای اضافه کردن به زرادخانه یک تحلیلگر پرشور است. روش‌های صریح قدرتمند هستند، اما به خوبی استفاده نمی‌شوند: از آنجا که اغلب در دوره‌های دانشگاهی نادیده گرفته می‌شوند،

۱۸-انتشار R2023x | بهبودهای شبیه‌سازی سازه‌های SIMULIA و Release R2023xSIMULIA Structures Simulation Enhancements

حل‌کننده‌های المان محدود Abaqus، فناوری اصلی پشت قابلیت شبیه‌سازی سازه‌های واقع‌گرایانه و پیشرو در کلاس خود در نرم‌افزار SIMULIA هستند و به مشتریان ما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از پلتفرم 3DEXPERIENCE یا برنامه‌های Abaqus Unified FEA، به چالش‌برانگیزترین مسائل مهندسی امروزی بپردازند.

۱۷-مطالعه یکپارچه توسعه از طراحی مفهومی تا طراحی سازه‌ای تفصیلی برای حمل و نقل هوایی شهری و Unified Development Study from Conceptual to Detailed Structural Design for Urban Air Mobility

در طول طراحی هواپیما، مدل‌های سازه‌ای در سطوح مختلف سیستم ساخته می‌شوند. نمایش‌های کلی از کل سازه برای فعالیت‌های اولیه تعیین اندازه استفاده می‌شوند، در حالی که مدل‌های اصلاح‌شده زیرسیستم‌ها بعداً برای تعیین اندازه دقیق ساخته می‌شوند. داده‌های بار معمولاً در سطح کل وسیله نقلیه تولید می‌شوند و باید به طور دقیق به مدل‌های زیرسیستم دقیق منتقل شوند. همگام‌سازی همه مدل‌ها با آخرین داده‌های طراحی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

۱۶-اشکال‌زدایی مدل‌های Abaqus و Debugging Abaqus Models

حل‌کننده‌های المان محدود آباکوس ابزارهای قدرتمندی هستند که به مهندسان در شبیه‌سازی سازه‌ها کمک می‌کنند تا رفتار واقع‌بینانه آنها را تحت شرایط بارگذاری مختلف تعیین کنند. مدل‌های المان محدود واقعاً جالب، رفتارهایی را نشان می‌دهند که می‌توانند چالش‌هایی را برای روش حل غیرخطی مورد استفاده در آباکوس/استاندارد ایجاد کنند. کاربر آباکوس ممکن است نتواند یک مدل رضایت‌بخش آباکوس/استاندارد برای این موارد بسازد، مگر اینکه از تکنیک‌های اشکال‌زدایی مسائل همگرایی آگاه باشد. این گفتگوی فنی برای کاربران آباکوس/استاندارد که می‌خواهند استراتژی‌های اشکال‌زدایی را یاد بگیرند، جالب خواهد بود.