A-sequentially-coupled-thermomechanical-analysis-of-a-disc-brake-with-an-Eulerian-approach

A sequentially coupled thermomechanical analysis of a disc brake with an Eulerian approach

این مثال، تحلیل ترمومکانیکی کوپل شده متوالی یک ترمز دیسکی را با استفاده از رویکرد اویلری نشان می‌دهد.

در این صفحه بحث می‌شود:

هندسه و مدل
خواص مواد
شرح مشکل و بارگذاری
کنترل‌های راه‌حل
نتایج و بحث
تقدیرنامه‌ها
فایل‌های ورودی
منابع
ارقام

پیش‌بینی خستگی و خرابی سیستم ترمز دیسکی در ارزیابی عملکرد محصول اساسی است. ترمزهای دیسکی با فشار دادن مجموعه‌ای از لنت‌های ترمز به یک دیسک چرخان عمل می‌کنند. اصطکاک بین لنت‌ها و دیسک باعث کاهش سرعت می‌شود. سپس سیستم ترمز انرژی جنبشی حرکت خودرو را به گرما تبدیل می‌کند. تغییرات شدید دما و همچنین بارگذاری‌های مکانیکی باعث تغییر شکل غیرالاستیک و تنش کششی محیطی در دیسک می‌شوند که در نهایت ممکن است منجر به خرابی دیسک شود.

روش سنتی تحلیل این نوع مسئله، استفاده از رویکرد لاگرانژی است که در آن شبکه مورد استفاده برای گسسته‌سازی دیسک، نسبت به مجموعه ترمز می‌چرخد. از آنجایی که معمولاً برای رسیدن به حالت مورد نظر تحلیلگر، به چرخش‌های زیادی نیاز است، این رویکرد بسیار گران و دست و پا گیر است. قابلیت تحلیل انتقال حالت پایدار در Abaqus/Standard ( تحلیل انتقال حالت پایدار )، که از روش اویلری استفاده می‌کند که در آن شبکه المان محدود دیسک نسبت به مجموعه ترمز نمی‌چرخد، بلکه ماده از طریق شبکه “جریان” می‌یابد، یک رویکرد جایگزین مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد. مسیرهایی که نقاط ماده از طریق شبکه طی می‌کنند، خطوط جریان نامیده می‌شوند. این توصیف سینماتیکی، مسئله ترمز دیسکی متحرک را به یک شبیه‌سازی کاملاً وابسته به مکان تبدیل می‌کند. بنابراین، شبکه باید فقط در یک ناحیه ثابت که لنت‌های ترمز در ابتدا با دیسک در تماس هستند، اصلاح شود.

بخوانید  مدل‌سازی آزمایش واتس روی چسب‌ها

فایل‌های ورودی

discbrake_sst_heat_axi.inp
مدل متقارن محوری برای تحلیل انتقال حرارت
discbrake_sst_heat_symm.inp
مدل سه‌بعدی برای تحلیل انتقال حرارت
exa_discbrake_sst_heat_symm.f
زیرروال کاربر UMASFL که در discbrake_sst_heat_symm.inp استفاده شده است.
discbrake_sst_axi.inp
مدل متقارن محوری برای تحلیل مکانیکی.
discbrake_sst_symm_pbp.inp
مدل سه‌بعدی برای تحلیل مکانیکی.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *