تحلیل دینامیکی حالت پایدار زیرسازی تایر

, ,
Steady-state-dynamic-analysis-of-a-tire-substructure

Steady-state dynamic analysis of a tire substructure

این مثال، استفاده از قابلیت زیرسازی در آباکوس را برای ایجاد یک زیرسازی از یک تایر تحت بار تورم و بارگذاری سطحی نشان می‌دهد.

استفاده از زیرسازی تایر اغلب در تحلیل‌های دینامیکی خودرو دیده می‌شود که در آن‌ها با استفاده از زیرسازی‌ها به جای کل مدل تایر، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها حاصل می‌شود. از آنجایی که تایرها بسیار غیرخطی رفتار می‌کنند، ضروری است که تغییر در پاسخ ناشی از پیش‌بارها در زیرسازی لحاظ شود. در اینجا، زیرسازی باید در حالت پیش‌بارگذاری شده ایجاد شود. برخی ملاحظات ویژه برای ایجاد زیرسازی‌ها با پیش‌بارهای شامل تماس نیز مورد بحث قرار گرفته است.

در این صفحه بحث می‌شود:

شرح مسئله و تعریف مدل
بارگیری
نتایج و بحث
فایل‌های ورودی
ارقام

شرح مسئله و تعریف مدل
شرح مدل تایر مورد استفاده در بخش انتقال نتایج متقارن برای تحلیل استاتیک تایر ارائه شده است . در این مسئله، پیش بارهای تورم و اثر پا در یک سری مراحل تحلیل کلی مشابه با انتقال نتایج متقارن برای تحلیل استاتیک تایر اعمال می‌شوند . تولید مدل متقارن و انتقال نتایج متقارن برای بهره‌برداری از ماهیت متقارن سازه و بارگذاری استفاده می‌شوند. گره‌های ناحیه مهره به بدنه صلب که نشان دهنده رینگ است، متصل می‌شوند.

گره‌های باقی‌مانده زیرسازی شامل گره لبه و گره جاده است که گره مرجع جسم صلب نشان دهنده سطح جاده است. برای افزایش پاسخ دینامیکی زیرسازی، این درجات آزادی بین سطحی با درجات آزادی تعمیم‌یافته مرتبط با ۲۰ حالت ویژه ثابت اول سطح مشترک، تقویت می‌شوند. بسته به ماهیت بارگذاری، ممکن است لازم باشد تعداد درجات آزادی تعمیم‌یافته برای پوشش طیف کافی از فرکانس‌ها افزایش یابد. هزینه اضافی ناشی از اضافه شدن مرحله استخراج فرکانس اضافی با افزایش پاسخ دینامیکی زیرسازی جبران می‌شود.

بخوانید  رشد ترک در یک نمونه خمشی سه نقطه ای

فایل‌های ورودی

substructtire_axi_half.inp
مدل متقارن محوری، تحلیل تورم.
substructtire_symmetric.inp
مدل سه‌بعدی جزئی، تحلیل ردپا.
substructtire_full.inp
مدل سه‌بعدی کامل، تحلیل تعادل نهایی.
substructtire_generate.inp
تحلیل تولید زیرسازی.
substructtire_subuse_ssd.inp
مدل سطح استفاده با تحلیل دینامیک حالت پایدار.
substructtire_femodel_ssd.inp
تحلیل دینامیکی حالت پایدار مدل المان محدود اولیه تایر.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *