Modeling of an automobile suspension

Modeling of an automobile suspension

این مثال، دقت المان‌های JOINTC و المان‌های رابط را در سازه‌ای که تحت حرکات چرخشی صلب قرار دارد، تأیید می‌کند. هدف ثانویه این مثال، نشان دادن استفاده از متغیرهای خروجی معادل حرکت جسم صلب در Abaqus/Standard است .

در این صفحه بحث می‌شود:

هندسه و مدل
نتایج و بحث
فایل‌های ورودی
ارقام
محصولات آباکوس/استاندارد

المان‌های JOINTC ( عنصر مفصل انعطاف‌پذیر ) می‌توانند برای مدل‌سازی برهمکنش بین دو گره که از نظر هندسی تقریباً منطبق هستند و نشان‌دهنده‌ی یک مفصل با سختی و/یا میرایی داخلی هستند، استفاده شوند. رفتار مفصل در یک سیستم مختصات محلی ( جهت‌گیری‌ها ) تعریف می‌شود. این سیستم با حرکت گره اول المان می‌چرخد و ممکن است شامل فنرها و ضربه‌گیرهای خطی یا غیرخطی باشد که به صورت موازی قرار گرفته‌اند و اجزای مربوط به جابجایی نسبی و چرخش نسبی در مفصل را به هم متصل می‌کنند. این ویژگی را می‌توان برای مدل‌سازی، به عنوان مثال، یک یاتاقان لاستیکی در سیستم تعلیق خودرو استفاده کرد.

در مدل المان رابط، المان‌های JOINTC با المان‌های رابط (به المان‌های رابط مراجعه کنید ) جایگزین شده‌اند که از نوع اتصال CARTESIAN برای تعریف رفتار انتقالی و از نوع ROTATION برای تعریف رفتار چرخشی استفاده می‌کنند. این نوع اتصال امکان تعریف رفتار فنر و ضربه گیر خطی یا غیرخطی را در یک سیستم مختصات محلی که با اولین گره روی المان می‌چرخد، فراهم می‌کند. چندین نوع اتصال مختلف را می‌توان برای مدل‌سازی پاسخ چرخشی محدود استفاده کرد. برای انواع اتصال با استفاده از پارامترهای مختلف چرخش محدود، به بخش انواع اتصال مراجعه کنید. در این مدل، بزرگی چرخش کوچک فرض می‌شود. از این رو، پارامتری کردن بردار چرخش اتصال با استفاده از ROTATION مناسب است.

بخوانید  بهینه‌سازی شکل یک شاتون

فایل‌های ورودی

jointcautosuspension.inp
تحلیل سیستم تعلیق با المان‌های JOINTC
jointcautosuspension_rotated.inp
تحلیل سیستم تعلیق چرخیده با المان‌های JOINTC . این فایل ورودی شامل یک مرحله (چرخش) اضافی است اما در غیر این صورت با jointcautosuspension.inp یکسان است.
jointcautosuspension_depend.inp
مشابه jointcautosuspension.inp است، با این تفاوت که از خواص فنر خطی و غیرخطی وابسته به متغیر میدان در المان‌های JOINTC استفاده شده است .
connautosuspension.inp
تحلیل سیستم تعلیق با عناصر رابط
connautosuspension_rotated.inp
تحلیل سیستم تعلیق چرخیده با عناصر رابط. این فایل ورودی شامل یک مرحله (چرخش) اضافی است اما در غیر این صورت با connautosuspension.inp یکسان است.
connautosuspension_depend.inp
مشابه connautosuspension.inp است، با این تفاوت که از ویژگی‌های فنر خطی و غیرخطی وابسته به متغیر میدان در عناصر رابط با انواع اتصال CARTESIAN ، ROTATION و AXIAL استفاده می‌شود .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *