واردات تایر با قابلیت حرکت در حالت پایدار

, ,
Import-of-a-steady-state-rolling-tire

Import of a steady-state rolling tire

این مثال، استفاده از قابلیت انتقال نتایج در Abaqus را برای وارد کردن نتایج از یک تحلیل انتقال حالت پایدار Abaqus/Standard به Abaqus/Explicit برای شبیه‌سازی غلتش گذرا نشان می‌دهد.

نمونه‌هایی از بارگذاری در حین غلتش گذرا شامل برخورد تایر با مانع یا شتاب خودرو است. این مسئله برخورد تایر با جدول را تجزیه و تحلیل می‌کند. به دلیل گام زمانی پایدار کوچک مورد نیاز برای روش دینامیک صریح و مقیاس‌های زمانی بزرگ مربوط به شبیه‌سازی بارگذاری شبه استاتیک و حالت پایدار، شبیه‌سازی بارگذاری تورمی شبه استاتیک و غلتش حالت پایدار در Abaqus/Standard صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه نسبت به انجام این شبیه‌سازی‌ها در Abaqus/Explicit ایجاد می‌کند . علاوه بر این، هزینه دستیابی به شبیه‌سازی غلتش حالت پایدار در Abaqus/Explicit با سرعت غلتش افزایش می‌یابد، در حالی که در Abaqus/Standard هزینه مستقل از بزرگی سرعت غلتش است.

در این صفحه بحث می‌شود:

شرح مسئله و تعریف مدل
بارگیری
نتایج و بحث
فایل‌های ورودی
ارقام

شرح مسئله و تعریف مدل
مدل مورد استفاده در این مثال کمی با مدل مورد استفاده در انتقال نتایج متقارن برای تحلیل استاتیک تایر متفاوت است . از آنجایی که فقط المان‌های مشترک در هر دو نرم‌افزار Abaqus/Standard و Abaqus/Explicit قابل وارد کردن هستند، در این مثال از المان‌های جامد با ادغام کاهش‌یافته استفاده شده و گره‌ها در ناحیه مهره به المان‌های صلب که نشان‌دهنده رینگ هستند، متصل شده‌اند. نموداری از تایر قبل از برخورد با جدول، یک پله با ارتفاع ۰.۰۲۵ متر، در شکل ۱ نشان داده شده است . چرخش بزرگ جسم صلب که در تحلیل غلتش گذرا وجود دارد، استفاده از فرمول‌بندی سینماتیک مرتبه دوم دقیق غیر پیش‌فرض را در تحلیل دینامیکی صریح ضروری می‌سازد. علاوه بر این، توصیه می‌شود که طرح کنترل ساعت شنی بهبود یافته برای هر دو نرم‌افزار Abaqus/Standard و Abaqus/Explicit برای همه تحلیل‌های وارد شده استفاده شود. از کنترل‌های مقطعی در تحلیل متقارن محوری برای مشخص کردن طرح کنترل ساعت شنی بهبود یافته استفاده کنید.

بخوانید  تحلیل دینامیکی تایر پر از هوا با در نظر گرفتن اثرات حمل و نقل غلتشی

پیش بارهای تورمی و مساحت سطح زمین در یک سری مراحل تحلیل کلی مشابه مراحل شرح داده شده در انتقال نتایج متقارن برای تحلیل استاتیک تایر اعمال می‌شوند . تولید مدل متقارن و انتقال نتایج متقارن برای بهره‌برداری از ماهیت متقارن سازه و بارگذاری استفاده می‌شوند (به بخش تولید مدل متقارن و انتقال نتایج از یک مش متقارن یا یک مش سه‌بعدی جزئی به یک مش سه‌بعدی کامل مراجعه کنید ).

ضربه دینامیکی مکرر گره‌های تایر هنگام تماس با جاده، منبع اجتناب‌ناپذیر نویز فرکانس بالا است که می‌توان آن را در نیروی واکنش در لبه تایر مشاهده کرد. خاصیت ویسکوالاستیک ماتریس، میرایی کافی برای کاهش چنین نویز فرکانس بالایی را فراهم می‌کند. در این مورد هیچ میرایی ماده‌ای (متناسب با جرم یا متناسب با سختی) لازم نیست. سهم تنش ویسکوالاستیک از تحلیل انتقال حالت پایدار به تحلیل Abaqus/Explicit وارد شده است .

فایل‌های ورودی

importrolling_axi_half.inp
مدل متقارن محوری، تحلیل تورم.
importrolling_symmetric.inp
مدل سه‌بعدی نیمه متقارن، تحلیل تورم و ردپا.
importrolling_full.inp
مدل سه‌بعدی کامل، تحلیل تورم و ردپا.
importroll_roll.inp
راه حل پایدار و بدون لغزش.
importrolling_xpl.inp
وارد کردن و تحلیل دینامیکی گذرا.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *