تحلیل دینامیکی تایر پر از هوا با در نظر گرفتن اثرات حمل و نقل غلتشی

, ,
Dynamic-analysis-of-an-air-filled-tire-with-rolling-transport-effects

Dynamic analysis of an air-filled tire with rolling transport effects

این مثال، تأثیر حمل و نقل غلتشی در حالت پایدار را بر پاسخ آکوستیکی یک تایر و حفره هوای مرتبط با آن، پس از قرار گرفتن در معرض فشار باد و بار ناشی از ردپا، بررسی می‌کند.

رزونانس حفره هوا در تایر اغلب عامل مهمی در نویز داخلی خودرو است، به خصوص هنگامی که رزونانس تایر با رزونانس حفره جفت می‌شود. با این حال، این پدیده رزونانس جفت شده تحت تأثیر حرکت چرخشی در سیال و جامد قرار می‌گیرد. این مثال، تحلیل‌های تحلیل آکوستیک-ساختاری جفت شده یک تایر پر از هوا را گسترش می‌دهد تا اثرات انتقال غلتشی در تایر و هوا را نیز در بر بگیرد. حفره آکوستیک به عنوان بخشی از یک مدل متقارن محوری مدل‌سازی می‌شود که باد می‌شود، می‌چرخد، منعکس می‌شود و تغییر شکل می‌دهد تا ردپایی مطابق با مثال فوق‌الذکر به دست آید.

در این صفحه بحث می‌شود:

شرح مشکل
تعریف مدل
بارگیری
نتایج و بحث
فایل‌های ورودی
جداول
ارقام

شرح مشکل
شرح مفصلی از مدل تایر در بخش انتقال نتایج متقارن برای تحلیل استاتیک تایر ارائه شده است . ما لاستیک را به عنوان یک ماده فوق الاستیک تراکم‌ناپذیر مدل می‌کنیم. در این مثال، ویسکوالاستیسیته در ماده نادیده گرفته شده است.

حفره هوا در مدل به صورت فضای محصور بین سطح داخلی تایر و یک سطح استوانه‌ای با قطری برابر با قطر طوقه تعریف می‌شود. برش عرضی مدل تایر در شکل ۱ نشان داده شده است . مقادیر مدول حجمی و چگالی هوا به ترتیب ۴۲۶ کیلو پاسکال و ۳.۶ کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفته شده‌اند و نشان‌دهنده خواص هوا در فشار باد تایر هستند.

بخوانید  تحلیل ترمومکانیکی کوپل شده متوالی ترمز دیسکی با رویکرد اویلری

شبیه‌سازی فرض می‌کند که هم جاده و هم رینگ صلب هستند. ما همچنین فرض می‌کنیم که تماس بین جاده و تایر در طول تحلیل‌های پیش‌بارگذاری بدون اصطکاک است. با این حال، در تحلیل‌های آکوستیک-سازه‌ای کوپل شده بعدی، از ضریب اصطکاک غیر صفر استفاده می‌کنیم.

برای ارزیابی تأثیر حرکت غلتشی بر دینامیک سیستم کوپل شده تایر-هوا، ابتدا نتایج دینامیکی را برای تایر ثابت ایجاد می‌کنیم. در تحلیل بعدی، تایر و هوا در حرکت غلتشی قرار می‌گیرند و نتایج دینامیکی مربوطه به دست می‌آیند.

فایل‌های ورودی

sst_acoustic_axi.inp
مدل متقارن محوری، تحلیل تورم.
sst_acoustic_rev.inp
مدل سه‌بعدی جزئی، تحلیل ردپا.
sst_acoustic_refl.inp
مدل سه‌بعدی کامل، تحلیل‌های سازه‌ای-صوتی کوپل شده، بدون اثرات انتقال.
sst_acoustic_roll100.inp
مدل سه‌بعدی کامل، تحلیل‌های کوپل‌شده‌ی سازه‌ای-صوتی، اثرات انتقال در سرعت متوسط.
tiretransfer_node.inp
مختصات گره‌ای برای شبکه تایر متقارن محوری.
tire_acoustic_air.inp
داده‌های مش برای مش آکوستیک متقارن محوری.
sst_acoustic_axi_sm.inp
مدل متقارن محوری درشت، تحلیل تورم.
sst_acoustic_rev_sm.inp
مدل سه‌بعدی جزئی درشت.
sst_acoustic_refl_sm.inp
مدل سه‌بعدی کامل و زمخت، تحلیل‌های سازه‌ای-صوتی کوپل شده، بدون اثرات انتقال.
sst_acoustic_roll_sm.inp
مدل سه‌بعدی کامل و درشت، تحلیل‌های کوپل‌شده‌ی سازه‌ای-صوتی، اثرات انتقال در سرعت متوسط.
P_tire_acoustic_air.inp
داده‌های شبکه درشت برای شبکه آکوستیک متقارن محوری.
substracous_afv_sm_gen.inp
استخراج فرکانس و تولید زیرساخت، شامل سرعت جریان آکوستیک.
substracous_afv_sm_use.inp
تحلیل مستقیم حالت پایدار با زیرسازی.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *