تحلیل کوپل آکوستیک-سازهای تایر پر شده با هوا
Coupled acoustic-structural analysis of a tire filled with air
این مثال، پاسخ آکوستیک یک تایر و حفره هوا را که تحت فشار باد و بار ناشی از ردپا قرار دارد، بررسی میکند.
رزونانس حفره هوا در تایر اغلب عامل مهمی در نویز داخلی خودرو است، به خصوص هنگامی که رزونانس تایر با رزونانس حفره جفت میشود. این مثال نشان میدهد که چگونه میتوان از دامنه مش تطبیقی ALE برای بهروزرسانی یک مش آکوستیک استفاده کرد، زمانی که تغییر شکل ساختاری باعث تغییرات قابل توجهی در هندسه دامنه آکوستیک میشود. اثر حرکت غلتشی نادیده گرفته میشود؛ با این حال، سرعت غلتش میتواند تأثیر قابل توجهی بر پاسخ آکوستیک-سازهای جفت شده داشته باشد. این اثر به طور مفصل در تحلیل دینامیکی یک تایر پر از هوا با اثرات انتقال غلتشی بررسی شده است .
در این صفحه بحث میشود:
شرح مشکل
تعریف مدل
بارگیری
نتایج و بحث
فایلهای ورودی
جداول
ارقام
المانهای آکوستیک در آباکوس تنها رفتار اتساعی با کرنش کوچک را از طریق درجات آزادی فشار مدل میکنند و بنابراین، نمیتوانند تغییر شکل سیال را هنگامی که سازهی مرزی دچار تغییر شکل بزرگ میشود، مدلسازی کنند. آباکوس مشکل محاسبهی پیکربندی فعلی دامنهی آکوستیک را با ایجاد دورهای یک مش آکوستیک جدید حل میکند. مش جدید در طول شبیهسازی از همان توپولوژی (المانها و اتصال) استفاده میکند، اما مکانهای گرهای به صورت دورهای تنظیم میشوند تا تغییر شکل مرز سازه-آکوستیک منجر به اعوجاج شدید المانهای آکوستیک نشود. محاسبهی مکانهای گرهای بهروز شده بر اساس هموارسازی تطبیقی مش انجام میشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.