Brake-squeal-analysis

Brake squeal analysis

این مثال، استفاده از روش استخراج مقادیر ویژه مختلط را در تحلیل صدای جیغ ترمز نشان می‌دهد.

در این صفحه بحث می‌شود:

شرح مسئله و تعریف مدل
نتایج و بحث
تقدیرنامه‌ها
فایل‌های ورودی
ارقام
محصولات آباکوس/استاندارد

ترمزهای دیسکی با فشار دادن مجموعه‌ای از لنت‌های ترمز به یک دیسک چرخان کار می‌کنند. اصطکاک بین لنت‌ها و دیسک باعث کاهش سرعت می‌شود، اما ممکن است باعث ناپایداری دینامیکی سیستم نیز بشود که به عنوان جیغ ترمز شناخته می‌شود. یک توضیح احتمالی برای پدیده جیغ ترمز، اتصال دو حالت همسایه است. دو حالت که در محدوده فرکانسی نزدیک به یکدیگر هستند و ویژگی‌های مشابهی دارند، ممکن است با افزایش سهم اصطکاک ادغام شوند. هنگامی که این حالت‌ها در فرکانس یکسان ادغام می‌شوند (جفت می‌شوند)، یکی از آنها ناپایدار می‌شود. حالت ناپایدار را می‌توان در طول استخراج مقادیر ویژه پیچیده شناسایی کرد زیرا بخش حقیقی مقدار ویژه مربوط به یک حالت ناپایدار مثبت است. طراحی سیستم ترمز را می‌توان با تغییر هندسه یا خواص مواد اجزای ترمز برای جدا کردن حالت‌ها تثبیت کرد.

هدف از این تحلیل، شناسایی حالت‌های ناپایدار (در صورت وجود) در یک سیستم ترمز دیسکی خاص است.

فایل‌های ورودی

صدای جیغ ترمز.inp
تحلیل اولیه جیغ ترمز با ضریب اصطکاکمیکرو=۰.۳.
صدای جیرجیر ترمز.inp
مختصات گره‌ای برای مدل ترمز.
brake_squeal_elem.inp
تعاریف المان برای مدل ترمز.
صدای جیغ ترمز.inp
تحلیل جیغ ترمز پس از روشن شدن مجدد با ضریب اصطکاکمیکرو=۰.۵.
بخوانید  خم شدن یک تیر در آستین
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *