Coupled-acoustic-structural-analysis-of-a-pick-up-truck

Coupled acoustic-structural analysis of a pick-up truck

این مثال، حل میدان آکوستیک در مجاورت یک صدا خفه کن در هوا ناشی از ارتعاشات پوسته صدا خفه کن را نشان می‌دهد. محاسبات دینامیکی حالت پایدار و گذرا با استفاده از هر دو روش برهمکنش آکوستیک-جامد کاملاً کوپل شده و کوپل شده متوالی در Abaqus انجام می‌شوند. در حالت کوپل شده کامل، محیط جامد صدا خفه کن مستقیماً در یک تحلیل به هوای محصور و اطراف کوپل می‌شود. در حالت کوپل شده متوالی، ارتعاشات صدا خفه کن مستقل از اثرات بارگذاری هوای اطراف در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که ارتعاشات آکوستیک هوای اطراف توسط حرکت صدا خفه کن ایجاد می‌شوند. این امر امکان حل مسائل ارتعاش صدا خفه کن و تابش آکوستیک را به ترتیب و با استفاده از روش زیرمدل‌سازی در Abaqus فراهم می‌کند. نتایج مدل کوپل شده متوالی با مقایسه آنها با نتایج حاصل از روش کوپل شده کامل تأیید می‌شوند.

در این صفحه بحث می‌شود:

مدل‌سازی کامل در مقابل مدل‌سازی جزئی در آباکوس
هندسه و مدل
نتایج و بحث
فایل‌های ورودی
جداول
ارقام

مدل‌سازی کامل در مقابل مدل‌سازی جزئی در آباکوس
مدل کاملاً کوپل شده شامل تأثیر فشار آکوستیک در هوای اطراف است که در طول ارتعاش سیستم، بدنه صدا خفه کن را بارگذاری می‌کند. هنگام مدل‌سازی آکوستیک سازه‌های فلزی در هوا، مانند این مورد، چنین بارگذاری فشار آکوستیکی اغلب در مقایسه با سایر نیروهای موجود در سازه ناچیز است. در این شرایط می‌توان از قابلیت زیرمدل‌سازی استفاده کرد. بخشی از سیستم تعاملی که تحت تأثیر دیگری قرار نمی‌گیرد، به عنوان مدل “کلی” در نظر گرفته می‌شود، در حالی که بخشی که راه‌حل آن به شدت به راه‌حل دیگری وابسته است، به عنوان “زیرمدل” در نظر گرفته می‌شود. البته در مورد تحلیل آکوستیک، این نامگذاری به سلسله مراتب راه‌حل‌ها اشاره دارد، نه اندازه‌های هندسی مدل‌ها.

بخوانید  تحلیل‌های فونداسیون جک‌آپ

وقتی کوپلینگ متوالی از نظر فیزیکی مناسب باشد، استفاده از آن نسبت به یک راه‌حل کاملاً کوپلینگ شده، مزیت عملکردی ارائه می‌دهد. دو مسئله، که هر کدام کوچکتر از مسئله کاملاً کوپلینگ شده هستند، از نظر محاسباتی ارزان‌تر هستند. اگر کاربرد روش راه‌حل کوپلینگ متوالی نامشخص باشد، کاربر باید محاسبات تست مشخصه را در محدوده فرکانسی مورد نظر انجام دهد. اگر این محاسبات تفاوت کمی بین راه‌حل‌های کاملاً کوپلینگ شده و متوالی نشان دهند، می‌توان از روش کوپلینگ متوالی که ارزان‌تر است استفاده کرد.

tr_acous_cabin_mode.inp
تحلیل دینامیکی حالت پایدار مبتنی بر مد و تصویرسازی زیرفضا از مدل هوای کابین بدون میرایی.
tr_acous_cabin_mode_ams.inp
تحلیل دینامیکی حالت پایدار مبتنی بر حالت مدل کابین-هوا بدون میرایی و با استفاده از Abaqus/AMS .
tr_acous_cabin_direct.inp
تحلیل دینامیکی حالت پایدار مستقیم مدل هوای کابین بدون میرایی.
tr_acous_cabin_sp_impedance.inp
تحلیل دینامیکی حالت پایدار مدل هوای کابین با میرایی در تصویر زیرفضا.
tr_acous_cabin_direct_impedance.inp
تحلیل دینامیکی مستقیم حالت پایدار مدل هوای کابین با میرایی
tr_acous_cabin_subspace_bulkhead.inp
تحلیل دینامیکی حالت پایدار مدل هوای کابین با استفاده از روش تصویرسازی زیرفضایی و با در نظر گرفتن میرایی و تحریک موج برخوردی به دیواره.
tr_acous_cabin_direct_bulkhead.inp
تحلیل دینامیکی حالت پایدار مستقیم مدل هوای کابین با میرایی و تحریک موج برخوردی روی دیواره.
tr_acous_cabin_gen.inp
تولید زیرسازی جفت‌شده‌ی کابین-هوا برای مدل دوم.
فرکانس_زیر_کابین_صوتی_tr.inp
تحلیل فرکانسی مدل هوای کابین با استفاده از یک زیرسازه.
tr_acous_cabin_chassis_gen.inp
تحلیل تولید زیرسازی کابین هوا برای مدل چهارم.
tr_acous_chassis_gen.inp
تحلیل تولید زیرسازی شاسی برای مدل چهارم.
tr_acous_cabin_chassis_sub.inp
تحلیل فرکانسی مدل کابین-هوا-شاسی با استفاده از دو زیرسازه.
tr_materials_acous.inp
تمام تعاریف مادی.
tr_cabin_air_w.inp
مدل هوای داخلی.
tr_acous_chassis_coup.inp
تعاریف کوپلینگ برای شاسی.
tr_cabin_elements.inp
تعاریف عناصر برای کابین.
tr_cabin_elsets.inp
تعاریف مجموعه عناصر برای کابین.
tr_cabin_nodes.inp
تعاریف گره برای کابین.
tr_cabin_nsets.inp
تعاریف مجموعه گره‌ها برای کابین.
tr_cabin_sections.inp
تعاریف بخش‌های کابین
پارامترهای درون‌فاز tr
تعاریف پارامترها.
پارامترهای tr.inp
تعاریف پارامترها.
tr_all_nodes.inp
تمام تعاریف گره.
tr_cabin_elts.inp
تعاریف عناصر برای کابین.
tr_cabin_coup_steer_col.inp
تعاریف کوپلینگ.
tr_cabin_mpc.inp
تعاریف MPC برای کابین.
tr_seat_elts.inp
تعاریف المان برای صندلی.
tr_seat_coup.inp
تعاریف کوپلینگ برای صندلی.
tr_conn_seat.inp
تعاریف کانکتور برای صندلی.
tr_door_left_elts.inp
تعاریف المان برای درب سمت چپ.
tr_door_left_coup.inp
تعاریف کوپلینگ برای درب سمت چپ.
tr_door_left_mpc.inp
تعاریف MPC برای درب سمت چپ.
tr_conn_door_left_nobehav.inp
تعاریف کانکتور برای درب سمت چپ.
tr_door_right_elts.inp
تعاریف المان برای درب سمت راست.
tr_door_right_coup.inp
تعاریف کوپلینگ برای درب سمت راست.
tr_door_right_mpc.inp
تعاریف MPC برای درب سمت راست.
tr_chassis_elts.inp
تعاریف عناصر برای شاسی.
بخوانید  فروپاشی الاستیک-پلاستیک یک آرنج با دیواره نازک تحت خمش داخل صفحه و فشار داخلی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *