Thermal-electrical-modeling-of-an-automotive-fuse

Thermal electrical modeling of an automotive fuse

این مثال استفاده از روش کوپل حرارتی-الکتریکی کامل را برای تحلیل فیوز خودرو نشان می‌دهد.

در این صفحه بحث می‌شود:

شرح مشکل
نتایج و بحث
تقدیرنامه‌ها
فایل‌های ورودی
منابع
ارقام

گرمایش ژول زمانی رخ می‌دهد که انرژی تلف شده توسط جریان الکتریکی که از یک رسانا عبور می‌کند به انرژی حرارتی تبدیل شود. آباکوس یک روش کاملاً کوپل حرارتی-الکتریکی برای تحلیل این نوع مسئله ارائه می‌دهد.

مروری بر این قابلیت در «تحلیل حرارتی-الکتریکی کوپل شده» ارائه شده است . این مثال، استفاده از این قابلیت را برای مدل‌سازی گرمایش یک فیوز الکتریکی خودرو به دلیل جریان الکتریکی ثابت ۳۰ آمپر نشان می‌دهد. فیوزها دستگاه‌های اصلی حفاظت مدار در خودروها هستند. آن‌ها در طیف وسیعی از مقادیر جریان مختلف موجود هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی جریان عملیاتی برای مدت زمانی از جریان طراحی فراتر رود، گرمایش ناشی از هدایت الکتریکی باعث ذوب شدن رسانای فلزی و در نتیجه قطع مدار می‌شود.

شرح مسئله اصلی و همچنین اندازه‌گیری‌های تجربی را می‌توان در Wang و Hilali (1995) یافت. داده‌های تجربی و برخی از خواص مواد پس از انتشار این مقاله اصلاح شدند. این خواص در اینجا استفاده می‌شوند و نتایج المان محدود با اندازه‌گیری‌های اصلاح‌شده مقایسه می‌شوند (Hilali، جولای ۱۹۹۵).

فایل‌های ورودی

thermolectautofuse_steadystate.inp
تحلیل حالت پایدار.
thermolectautofuse_transient.inp
تحلیل گذرا.
thermolectautofuse_transient_po.inp
تحلیل خروجی پس از اجرا .
thermolectautofuse_node.inp
مختصات گره‌ای برای مدل.
thermolectautofuse_element.inp
تعاریف عناصر.
thermolectautofuse_controls.inp
مشابه thermelectautofuse_steadystate.inp است، با این تفاوت که از گزینه CONTROLS برای کنترل معیارهای همگرایی استفاده می‌کند.
teaf-steadystate-refined.inp
مدل مش اصلاح‌شده برای تحلیل حالت پایدار.
teaf-transient-refined.inp
مدل مش اصلاح‌شده برای تحلیل گذرا.
بخوانید  ضربه دینامیکی اسکوتر با دست انداز
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *