۱۴-فناوری بدنه انعطاف‌پذیر Abaqus و Simpack و The Abaqus and Simpack Flexible Body Technology

-۱۴ The Abaqus and Simpack Flexible Body Technology

چکیده

برخلاف روش‌های المان محدود با وضوح بالا، یکی از نقاط قوت مدل‌های سیستم چندجسمی، توصیف سیستم‌های مکانیکی پیچیده با تعداد نسبتاً کمی از درجات آزادی است که منجر به تلاش محاسباتی کم می‌شود. این امر برای تجزیه و تحلیل انواع مختلف طراحی ضروری است. از این رو، ادغام مدل‌های ساختاری ساخته شده در Abaqus در مدل‌های سیستم چندجسمی Simpack نیاز به استفاده از تکنیک‌های مدل‌سازی مرتبه کاهش‌یافته دارد. سطوح مختلف دقت مدل‌سازی، تعادل بهینه بین زمان محاسبه و عمق نتایج حاصل را ممکن می‌سازد. این تکنیک‌ها از مدل‌سازی میدان جابجایی خطی بر اساس بردارهای حالت جابجایی از طریق مدل‌های مرتبه کاهش‌یافته که اثرات جابجایی بزرگ را ثبت می‌کنند تا شبیه‌سازی همزمان با یک مدل غیرخطی Abaqus با اندازه کامل را شامل می‌شود. این ارائه برخی از این تکنیک‌های مدل‌سازی، مانند انتخاب خودکار حالت‌های جابجایی، انتخاب حالت برای تعاملات سطحی (نیروهای تماسی)، مونتاژ چندین مدل المان محدود کاهش‌یافته در یک جسم انعطاف‌پذیر واحد، کاهش غیرخطی پره روتور توربین بادی و در نهایت آماده‌سازی اجسام انعطاف‌پذیر خطی و بررسی‌های کیفی لازم در برنامه‌های سازه‌ای پلتفرم 3DEXPERIENCE را توضیح خواهد داد.

نکات برجسته:

شبیه‌سازی واقع‌گرایانه سیستم‌های مکانیکی شامل انعطاف‌پذیری سازه‌ای
محاسبه خستگی و استحکام با در نظر گرفتن زمینه یک سیستم مکانیکی و سناریوهای شبیه‌سازی واقع‌گرایانه
رفتار سازه‌ای غیرخطی در شبیه‌سازی‌های دینامیکی چندجسمی

Abaqus Simpack​​​​​​

سخنران
استفان دیتز | مدیر فناوری SIMULIA

ماموریت استفان دیتز، کاوش و در دسترس قرار دادن فیزیک چندمقیاسی جدید برای سازه‌ها و شبیه‌سازی حرکت، به منظور حفظ و گسترش فناوری موجود است. استفان رهبری تیم تحلیل بدنه انعطاف‌پذیر را بر عهده دارد که به Abaqus و حل‌کننده Simpack کمک می‌کند.

بخوانید  7-طراحی پین‌های چسبی مبتنی بر شبیه‌سازی ارائه شده توسط 3M-Simulation driven Design of Adhesive Jpints presented by 3M

قبل از خرید Simpack AG توسط Dassault Systèmes، استفان مسئول مدیریت محصول، پشتیبانی مشتری و آموزش برای بدنه‌های انعطاف‌پذیر در کد سیستم چندجسمی Simpack بود. استفان در سال ۱۹۹۹ مدرک دکترا در مهندسی هوافضا دریافت کرد.