فیلم های پروژه محور
فیلم اموزشی به همراه توضیحات-برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری، تولیدکنندگان خودروهای حمل و نقل هوایی شهری/پیشرفته (UAM/AAM) ملزم به انجام مطالعات تحمل خستگی و آسیب (F&DT) در مراحل طراحی، تولید و حین خدمت هستند.
فیلم اموزشی به همراه توضیحات- حل یک مسئله VIV سهبعدی عموماً نیازمند شبیهسازی عددی است و چالشهای مدلسازی وجود دارد که برای انجام کارآمد این کار باید بر آنها غلبه کرد. کاربردهای معمول VIV معمولاً شامل سازههای نسبتاً بلند و باریک مانند لولهها/بالابرها/کابلها میشود. برای کنترل کارایی راهحل هنگام مشبندی دامنه سیال (FMK) و دامنه سازه (SYE) توجه دقیقی لازم است. ماهیت حلکننده سیال و حرکت مورد انتظار سازه مستلزم آن است که هرگونه تغییر شکل با «ریختزایی مش» تطبیق داده شود، زیرا عناصر نمیتوانند ایجاد یا از بین بروند و FMK شامل قابلیتهایی برای کمک به کنترل این فرآیند است.
گاهی اوقات حتی یک کد ضمنی قدرتمند مانند Abaqus/Standard برای مسائل غیرخطی دشوار شکست میخورد. در بسیاری از این موارد نادر، یک کد صریح مانند Abaqus/Explicit سلاح خوبی برای اضافه کردن به زرادخانه یک تحلیلگر پرشور است. روشهای صریح قدرتمند هستند، اما به خوبی استفاده نمیشوند: از آنجا که اغلب در دورههای دانشگاهی نادیده گرفته میشوند،
حلکنندههای المان محدود Abaqus، فناوری اصلی پشت قابلیت شبیهسازی سازههای واقعگرایانه و پیشرو در کلاس خود در نرمافزار SIMULIA هستند و به مشتریان ما این امکان را میدهند تا با استفاده از پلتفرم 3DEXPERIENCE یا برنامههای Abaqus Unified FEA، به چالشبرانگیزترین مسائل مهندسی امروزی بپردازند.
در طول طراحی هواپیما، مدلهای سازهای در سطوح مختلف سیستم ساخته میشوند. نمایشهای کلی از کل سازه برای فعالیتهای اولیه تعیین اندازه استفاده میشوند، در حالی که مدلهای اصلاحشده زیرسیستمها بعداً برای تعیین اندازه دقیق ساخته میشوند. دادههای بار معمولاً در سطح کل وسیله نقلیه تولید میشوند و باید به طور دقیق به مدلهای زیرسیستم دقیق منتقل شوند. همگامسازی همه مدلها با آخرین دادههای طراحی میتواند چالشبرانگیز باشد.
حلکنندههای المان محدود آباکوس ابزارهای قدرتمندی هستند که به مهندسان در شبیهسازی سازهها کمک میکنند تا رفتار واقعبینانه آنها را تحت شرایط بارگذاری مختلف تعیین کنند. مدلهای المان محدود واقعاً جالب، رفتارهایی را نشان میدهند که میتوانند چالشهایی را برای روش حل غیرخطی مورد استفاده در آباکوس/استاندارد ایجاد کنند. کاربر آباکوس ممکن است نتواند یک مدل رضایتبخش آباکوس/استاندارد برای این موارد بسازد، مگر اینکه از تکنیکهای اشکالزدایی مسائل همگرایی آگاه باشد. این گفتگوی فنی برای کاربران آباکوس/استاندارد که میخواهند استراتژیهای اشکالزدایی را یاد بگیرند، جالب خواهد بود.
آیا تفاوت بین انواع المانهای C3D20R و C3D8 را میدانید؟ آیا در مورد المانهای PSI مرموز چیزی شنیدهاید؟ آیا معتقدید المانهای WARP علمی تخیلی هستند؟ چرا المان R2D2 وجود دارد، اما C3PO وجود ندارد؟ کتابخانههای بزرگ المان در Abaqus میتوانند گیجکننده باشند، به خصوص برای مبتدیانی که با جزئیات نظریه المان آشنا نیستند.
برخلاف روشهای المان محدود با وضوح بالا، یکی از نقاط قوت مدلهای سیستم چندجسمی، توصیف سیستمهای مکانیکی پیچیده با تعداد نسبتاً کمی از درجات آزادی است که منجر به تلاش محاسباتی کم میشود. این امر برای تجزیه و تحلیل انواع مختلف طراحی ضروری است. از این رو، ادغام مدلهای ساختاری ساخته شده در Abaqus در مدلهای سیستم چندجسمی Simpack نیاز به استفاده از تکنیکهای مدلسازی مرتبه کاهشیافته دارد. سطوح مختلف دقت مدلسازی، تعادل بهینه بین زمان محاسبه و عمق نتایج حاصل را ممکن میسازد. این تکنیکها
پیشپردازندههای تولید فایلهای ورودی Abaqus (مانند پلتفرم 3DEXPERIENCE، Abaqus/CAE یا ابزارهای شخص ثالث) اغلب از همه ویژگیهای حلکننده Abaqus پشتیبانی نمیکنند یا ممکن است از نیازها و رویکردهای خاص مشتری پشتیبانی نکنند. برای رفع چنین محدودیتهایی، کاربران Abaqus اغلب یا به صورت دستی یک فایل ورودی Abaqus را ویرایش میکنند تا این ویژگیهای از دست رفته را اضافه کنند یا اسکریپتهایی را برای خودکارسازی این ویرایشها مینویسند. این فرآیندها میتوانند زمانبر و مستعد خطا باشند، یا نیاز به سرمایهگذاری زمانی زیادی از سوی کاربر داشته باشند.
تکنیکهای المان محدود معمولی را ناکارآمد یا حتی غیرممکن میکند. المانهای واشر به کاربران Abaqus اجازه میدهند تا بر این مشکلات غلبه کرده و سازههایی را که حاوی واشر هستند، به طور موثر شبیهسازی کنند. میرایی واشرها در شبیهسازیهای دینامیکی و انتقال حرارت از طریق ضخامت میتواند گنجانده شود. شرکتکنندگان مروری بر انواع المان واشر، نحوه تعریف رفتار واشر بر اساس منحنیهای فشار/بسته شدن و چند نمونه از کاربردهای المان واشر را مشاهده خواهند کرد. از هر کسی که نیاز به مدلسازی با واشر دارد، دعوت میشود در این کارگاه شرکت کند.